A cégkivonat igénylésének folyamata
Egy cégkivonat beszerzése ma már minden eddiginél egyszerűbb, köszönhetően a különböző disztribútor cégeknek. Ezek a cégek a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium partnerei, és saját weboldallal rendelkeznek, ahol cégkivonatot (és egyéb céges dokumentumokat) lehet igényelni, a következő módon.
Első lépésként ki kell keresnünk az adatbázisból azt a cégek, melynek az adataira kíváncsiak vagyunk. A legtöbb weboldalon a cégkeresés nagyon egyszerű, történhet cégnév, adószám vagy cégjegyzékszám alapján is.
Ha megtaláltuk a céget, akkor ki kell választanunk, hogy milyen dokumentumra van szükségünk. A legnépszerűbb a cégkivonat, de számos másik céges dokumentumot is be tudunk szerezni a disztribútortól. El kell döntenünk azt is, hogy megfelelő-e az elektronikus dokumentum, vagy papír alapú (közhiteles) cégkivonatra van szükségünk. A dokumentum típusa mellett a nyelvét is ki kell választani, általában magyar nyelvű cégkivonatra lesz szükségünk, de angol, német, sőt, francia nyelven is igényelhető a legtöbb helyen.
Ezt követően már minden teljesen olyan, mintha egy webáruházból vásárolnánk. Papír alapú cégkivonat esetén a szállítási címet kell megadnunk, elektronikus dokumentum esetén pedig csak egy e-mail címre lesz szükség.
Figyeljünk oda arra, hogy a fizetési lehetőségeknél nincs utánvét, bankkártyás fizetéssel és előre utalással tudunk csak a dokumentumért fizetni. Ha azonnal kell a dokumentum, válasszuk a bankkártyás fizetés, azt ugyanis teljesen automatikus.